welcome to my artwork 2010

welcome to my artwork 2010

sahabat ku

Wednesday, July 15, 2009

soalan matematik tahap monkasho...

saya ada terbaca 1 article matematic....tp ssh...
just want to share with every one...
hope enjoy it and someone who is really cleaver in math,
please solve this problem...
heheheh..

cita dia mcm ni....

Ali ni seorang anak mak..penganggur....
Ali tringin nak beli 1 kasut jenama apa tah..
harga kasut tu RM 97
tp Ali x dak det...
so dipendekkan cerita,Ali ni pinjam la kat mak dia RM 50,pas tu pinjam kat kakak dia RM 50...

jdi dlm tangan Ali ada RM 100....
maka dibelinya kasut RM 97 tersebut...
baki det yg Ali ada RM 3...
Ali bg balik mak dia RM 1 dan kakak dia RM 1...
jdi ada lg RM 1 ja kat Ali
jdi dia hutang dgn mak dan kakak dia tinggal RM 49...

tp Ali ni heran...

RM 49 + RM 49 = RM 98...
RM 98 + RM 1 = RM 99
knapa x cukup RM 100???
mana hilang lg RM 1....

kpada yg tau mana hilang RM 1....
tlg la bg tau sya..

2 comments:

helmi said...

mne ad ilang nye yi.....
ko slh kre.....
x leh kre cam2...
kne kre camni....
kasut=rm97
utg:
mak-rm50
akak-rm50
baki-rm3
hrge kasut bg 2:97/2=48.5
utg bg 2:3/2=1.5
48.5+1.5=50
mne ad ilg nye....
slh kire2 je....

wan azri said...

giler hebat ...hehehe...ko tak tertipu ek...bgs2

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...